På Google er Mobile-First nu Mobile-Only
Mobile-First har fik en ny betydling i 2018. Google er gået over til kun at indeksere alle sider til en mobil browser. Du kan læse mere om, hvad Mobil-First her betyder.

Fra idé til resultat
Inden vi går i gang med at opbygge en ny hjemmeside med unikt design, er det helt afgørende, at vi har et klart indtryk af den virksomhed, produkter og / eller de personer, som hjemmesiden skal være vindue for. Der er stor forskel på, om det er en webshop eller alm. side. Og ikke mindst om I har mest brug for lokal synlighed eller, om I skal ud til et større område
Vi lægger meget stor vægt på at det indtryk, som brugerne får, når de besøger hjemmesiden også stemmer overens med det, som de møder i den virkelige verden hos Jer - det gælder både de fysiske rammer, personer og produkter.

Analyse
Analysen er vores vigtigste grundlag, så vi kan opbygge en ny hjemmeside med et design, der både er gennemtænkt, flot og brugervenligt.
Den skal ikke bare være flot og have en masse smarte detaljer. Indholdet skal give mening og ikke mindst værdi for brugerne. Ellers giver det ingen værdi for Jer.
Hvad er Jeres primære og sekundære budskaber? Prioriteringen af budskaber er meget vigtig, for at skabe trafik til de sider, som har størst betydning for Jeres virsomhed.

Hjemmeside design
Fra de første skitser tager vi udgangspunkt i Jeres ønsker og vores analyse. Målet er altid at udvikle et hjemmeside design, som også virker i praksis. Det skal være brugervenligt og lede fokus hen på de rigtige steder. Og ikke mindst slal det være SEO venligt
Alt for mange CMS baserede hjemmeside design hinanden, fordi de bruger samme værktøjer. Vi har specialiseret os i, at udnytte alle de nye muligheder til at lave hjemmesider med et individuelt design, så I bedre kan skille jer ud fra mængden - på den gode måde.

Udvikling
Der findes tusindvis af udvidelser til både Joomla og WordPress - plus dem, som vi selv har lavet. Om det er gallerier, kontaktformularer, prisberegnere eller noget helt andet, så vi finder altid en løsning. Og så er vi specialister i redesign fra andre platforme.

Godkendelse
Når vi har styr på hjemmesidens overordnede design, fortsætter vi arbejdet online, så I dels kan følge med, og dels løbende kan godkende det, som vi laver.

SEO Søgemaskineoptimering
Alle de grunlæggende forudsætninger for "Søge Maskine Optimering" er altid med helt fra starten af processen. Men der er stor forskel på, hvor meget der skal ofres herfra.
Vi tager som altid udgangspunkt i jeres behov og konkurrencesituation. Opererer i lokalt eller skal I ud til et større område. Se kunde-case her
Forskellen på en flot og en professionel hjemmeside
En ny hjemmeside skal natuligvis være lavet i et flot design. Din hjemmeside er jo Din facade på internettet, og kunderne skal ikke bare kigge - den skal naturligvis laves med et design, så kunderne bliver på siden og sidst men ikke mindst føre til et salg.
Der findes utallige webdesignere, som laver flotte hjemmesider, der umiddelbart fungerer, som de skal. Ofte lover de "Guld & Grønne Skove" på Google's søgeresultater. Men enten aner de ikke hvad SEO og PageSpeed Optimering er, eller måske de bare har travlt med at få dine penge. Alt for mange hjemmesider - langt over halvdelen, er ikke optimeret, så de er alt for langsomme, hvilket får endnu større betydning, når Google slifter til Mobile First. Mange undersøgelser viser, at brugerne ikke gider langsomme hjemmesider, så de klikker hurtigt videre til en anden side. Brugerne ❤️ hurtige hjemmesider, og Google elsker glade brugere, så derfor kommer hurtige hjemmesider højere i søgeresultaterne.
Lever Din hjemmeside - og dit webbureau, op til Google's anbefalinger?
Der er mange ting, som du skal tage stilling til, når du skal have en ny hjemmeside. Det er de færreste, som kan gennemskue alle de krav, som et moderne hjemmeside design, skal leve op til i dag. Men der er desværre også brådne kar i vores branche. Hvis du ikke vil bruge tid på alle nedenstående detaljer, bør du som minimum teste nogle af de sider, som bureauet har lavet. Du kan se lidt om, hvordan du kan teste en hjemmeside på Google her
- Responsivt hjemmeside design - mobilvenlig så den vises optimalt på alle enheder Responsivt hjemmeside design - mobilvenlig så den vises optimalt på alle enheder
- AMP - Accelerated Mobile Page - er noget af det nyeste fra Google AMP - Accelerated Mobile Page
- SEO hastighedsoptimering til bedste PageSpeed
- SEO søgemaskineoptimering On-Site
- Strukturerede data Strukturerede data integreres på siden
- Interne links med anchor tekst for bedre relevans
- Eksterne link med anchor tekst for bedre relevans
- Relevant og let forståeligt indhold - helst mere end 300 og gerne 500+ eller flere ord på side
- Integration af social deling af de enkelte sider Integreret deling til sociale medier
- beskyttet - synlig, e-mail adresse
For at leve op til ovenstående bruger vi kun templates med SEO venligt framework. Vi er ikke bare profesionelle webdesignere - vi kan også se forskel på god og dårlig kodning. Det er ingen sag at installere en masse udvidelser. Men de belaster allesammen serveren på din host, så de er med til at gøre din side langsom langsom og derfor svært at opnå en god PageSpeed - og dermed også endnu sværere når Google for alvor ruller "Mobile-first" ud i løbet af 2017 eller 2018.
Tilføjelser og ændringer som IKKE gør din side langsom
En af de helt store fordele især ved Joomla! er, at det er meget let at lave individuelle tilføjelser og ændringer, som ikke bliver overskrevet ved løbende opdateringer. Med ganske få kodelinjer kan vi f.eks. tilføje Open Graph tags, så du selv kan bestemme, hvordan det ser ud, når en bruger deler en side på Facebook
Vi kan også skræddersy strukturerede data for personer, firma/organisation, produkter, events, anbefalinger og meget, meget mere...
Kun de bedste udvidelser
Vi bruger kun de bedste udvidelser - og kun de nødvendige, som giver dig og din nye hjemmeside mere værdi.
Responsivt hjemmeside design - "Mobile First"
Hjemmeside design skal være mobilvenligt for at være sikker på, at opnå de bedst mulige placeringer i søgeresultaterne.
Der er grundlæggende 3 måder at lave det på
- Reponsivt webdesign
- Både URL og HTML er uændret. Visningen styres af skærmens størrelse
Google anbefaler responsivt webdesign - Dynamisk hosting
- URL er den samme. Men der genereres forskellige HTML koder. Konfigurationen prøver at genkende enheden, som side skal vises på, og laver en redirect (redelegering)
- Hver sin URL
- Kræver 2 komplette hjemmesider
Google anbefaler IKKE hver sin URL, hvis indholdet er det samme. Googlebot user-agents vil genkende det som duplikeret indhold - dålig SEO
Alle sider som vi laver overholder Google's anbefalinger, og de kan umiddelbart opgraderes til AMP
AMP - Accelererede mobilsider
AMP projektet er et Open Source initiativ, som skal give alle brugere bedre internet oplevelser på deres mobilrelefoner
AMP er en forsimlet udgave af den almindelige hjemmeside. Formatet udelukker en del af de smarte funktioner, som bruges mere og mere - og som stiller store krav hastigheden på mobil netværket.
Ved at udelukke krævende funktioner, kan hjemmesider vises meget hurtigt på netværk med lav hastighed - Google måler på 3G, fordi sidens indhold fylder meget mindre end en almindelig side.
Godkendte AMP sider vil iflg. Google opnå bedre placeringer i søgeresultaterne, når brugeren anvender en mobiltelefon. Og da langt over 3/4 af alle søgninger i dag foretages fra en mobiltelefon, vil det på sigt få meget stor betydning for de enkelte siders placeringer i søgeresultaterne på Google.
Google cacher siderne
For at opnå alle fordele, skal hver eneste side godkendes af Google. Til gengæld cacher Google alle AMP sider på alle deres servere rundt på hele kloden. Det betyder i al sin enkelthed, at det er lige meget, om en bruger besøger din side her fra Danmark eller, om brugeren står i Australien
Strukturerede data
I Joomla er de grundlæggende strukturerede data integreret. Vi tilføjer som regel lidt ekstra for at udnytte alle de nyeste muligheder ved almindelig visning af artikler, organisation, personer og relation til socialer profiler.
Strukturerede data giver mulighed for at markere utallige elementer på forskellige måder. Det hjælper Google til at forstå indholdet. Nogle markeringer vises ligefrem i Google's søgeresultater - f.eks.
- Stjerner i søgeresultat
- De øverste resultater er som oftest annoncer
- Event/begivenhed
- Nedenstående vil typisk vise
Fællespisning Holmegaarden Fra 35.00 DDK
fremhævet under søgeresultatet på mobilvisning
Deling på sociale medier
Mulighed for deling på de sociale medier er en selvfølge. Men alt for mange udvidelser fylder unødvendigt meget og loader på en måde, så de forsinker visningen af det primære indhold - above the fold.
Vi bruger en løsning, som først loader koder og scripts, når brugeren aktiverer delingen. Det er en af forudsætningerne for, at denne side har scoret 100 / 100 og A100 på alle test.