Allerede i 2015 meldte Google ud, at "ikke mobilvenlige" hjemmesider i fremtiden ville få dårligere placeringer på deres søgetjenester
I 2016 kom de så med meldingen om, at implementeringen på Google er i fuld gang. Siden medio 2012 har vi udelukkende bygget mobilvenlige sider, så vi har den nødvendige erfaring.
Et design til alle skærmstørrelser - nu også "AMP"
Responsivt webdesign er den hurtigste vej, du kan gå. Fordelen ved et responsivt website er, at det automatisk tilpasses de skærmstørrelser, som brugerne benytter. Når brugeren skifter fra laptop til tablet eller mobiltelefon, registreres brugerens skærmstørrelse og –opløsning, så designet optimeres til den plads, der er til rådighed på skærmen.
Når vi udvikler responsive design og skabeloner, fastlægger vi allerede fra starten, hvad der skal ske med designet og indholdet i de forskellige skift (også kaldet breakes) fra fx laptop til tablet, bred- og højformat samt tilsvarende bred og højformater i mobiltelefonen. Hvert eneste element på websitet – billeder, tekst, tabeller og grafik mv. – designes og implementeres på en måde, så det kan skalere op og ned.
Det nye AMP - Accelerated Mobile Page
Primo 2016 tilføjede vi en AMP version af vores egen hjemmeside, hvilket viste en markant ændring af vores placering i søgeresultaterne på Google. Søgeresultaterne blev forbedret markant, så Google har gjort alvor af deres oplysning om, at AMP sider opnå en markant bedre placering ved søgning fra mobil..